Kaos i Universum

Något är på gång.
Frågan är bara vad.
Idag startar inte bilen. 
Den har gått som en klocka sedan jag köpte den men idag är hon död.
Stendöd!
Not fun.
Jag har ärenden att fixa och saker att göra. 
Jag har INTE tid med sånthär trams. 
och nej,
jag äger inga startkablar 
eller hjärtstartare för bilar. 
Jag får nog införskaffa det ...
iaf hjärtstartaren.
Startkablar kräver att det finns en bil till som kan hjälpa mig
och det finns det inte. 
Jag har diagnostiserar fram följande möjligheter till fel:
1) batterier är dött
2) Klimakteriebilen har PMS och är sur
3) några kuggar i startmotorn ligger fel och den behöver lite knuffar
4) nån sorts spole i startmotorn är paj
Tack Google, jag blev (inte) mycket klokare. 
Så jag gjorde vad varenda ensamstående ickebilkunnig tjej hade gjort. 
Jag ringde pappa. 
 
och kaos i universum? 
jepp, kolla in bilden under
 
De här två ligger ALDRIG brevid varandra ...
Någonting är på gång ... 
bil som inte startar ...
katter som sover i samma säng ...
jepp det är kaos i universum och jag stannar hemma.
 
 

Kommentera här: