Hämnden är ljuv

Klockan är strax innan jag vaknar.
Väcks av att Al-Qaida-katten sitter på mitt bröst och tvättar mitt ansikte
medan hon spinner ljuvt.
Brevid mig på huvudkudden sitter Nattfasa och spinner dovt.
Det är visst frukostdags i det blå huset.
 
oh no! inte blixten så här tidigt på morgonen !
- moahaha hämnden är ljuv, väcker ni mig så blixtrar jag ...
 
Smyger ut ur sovrummet och hör plötsligt hur Nattfasa fräser och morrar.
Al-Qaida-katten gömmer sig bakom en kartong, skräckslagen.
Hinner tänka "vad konstigt,ni var vänner nyss" när jag sedan ser
orsaken i fönstret.
På altanen sitter en av områdets stora svarta Skogis och kikar in.
 
Nattfasas inre skogis har vaknat med full kraft och det var bara för mig att släppa ut henne.
Inga främmande katter i vår trädgård är hennes devis
(precis som hennes fars).
Hon for ut som skjuten ur en kanon och gästen fick ge sig av snabbt som fan om han inte ville ha stryk.
Hon jagar honom uppför gatan och ut ur hennes revir,
kommer sedan hem med svansen högt och kräver frukost.
 
Hon putsar Al-Qaida-katten lite och går sedan ut igen.
 
Det är lördag och vi har startat dagen i det blå huset.

Kommentera här: