Att gå på svansafari

 
Förra veckan skulle ju jag och Buttercookien ut och jaga svanar.
Dock så jagar vi bara med kamera och inget annat.
Vi tog en lång promenad mot dammen där vi visste att de brukar hålla till.
För att komma dit var vi tvugna att gå över en åker
som var nerlusad med golfbollar.
De där golfarna verkar inte vara alltför duktigt då banan ligger på andra hållet från åkern.
 
 
Medan vi tog oss fram mellan stenar och golfbollar kom det ett gäng
kanadagäss flygandes.
De gick in för landning en liten bit bort från oss.
Jag vet att alla inte gillar dem men jag tycker att de är vackra.
 
 
Ready for take-off
 
 
and off we go !!!
 
 
 
För att komma till dammen var vi tvugna att ta oss över ett djupt dike
och en väldigt brant slänt där det växte taggiga saker.
Precis som om det inte var meningen att man skulle klättra där.
Jag lät inte det hindra mig och hjälpte dottern över diket.
Hur skulle vi annars komma till dammen?
 
 
Över kom vi och väl framme vid dammen kunde vi konstatera att det fanns en hel del kanadagäss, en massa toffs-doffsingar (eller vad de nu heter), några änder och en ynklig svan.
Resten av hans kamrater hade tydligen lämna honom där med gässen och toffs-doffsingarna.
 
 
Han verkade inte gilla vår närvaro och gjorde sitt yttersta för att komma så långt bort från oss som möjligt utan att behöva lämna dammen.
 
 
 
 
Under en kort stund tittade solen fram och dammen glittrade härligt.
Vi smög omkring med våra kameror tills händerna var stelfrusna och
öronen röda som tomater.
Då gav vi upp och bestämde oss för att återvända över branten, diket och åkern.
 
 

Kommentera här: