Tungt

Steg upp tidigt idag för att ta min morgonrunda. Möttes av det här
Stora gråa tunga moln. Övervägde allvarligt att hoppa över rundan men tänkte att "va fan, kan ju bara bli blöt"
Jag hann 500 m innan regndropparna börjad träffa mig i ansiktet. Efter ytterligare 700 m hittade jag en illa skadad katt. Så pass skadad att h<3n var döende. Ringde polisen och satte mig och väntade. En fucking jävla timme tog det innan de kom! Jag skiter i att jag satt i kyla i en timme men den stackars lille katten led. Kunde inte heller ta upp den i famnen då ryggen var bruten så jag satt på huk med h<2ns huvud i mina händer och klappade och gosade, kliade på magen (det var populärt). Efter en stund så somnade h<3n och andades lugnt och stilla. Önskade att jag kunde göra mer. Farbror blå kom till slut och gjorde slut på lidandet på plats. Otäckt och jag fortsatte min påbörjade runda med tårarna rinnandes längs ansikten (jävla syn, tur folk sover länge). Fick dock korta av den med 1 km för jag kände att jag orkade inte mer idag. Tänker på ägarna som nu inte kommer få reda på varför deras älskling inte kommer hem. Visst hade katten halsband men var inte öronmärkt och förmodligen inte chippad heller. Lille sötnosen, sov gott och hälsa mina älsklingar när du träffar dem att jag saknar dem massor varje dag.
 
Tror att Kung Surpuppa kände nog att jag behövde honom för han kom hem idag =) Lite gos och nu har han gått upp och lagt sig! Gissa om jag ska köpa mig en trisslott idag?
Strax ska vi ge oss iväg och shoppa lite födelsedagspresenter åt den blivande 6-åringen och imorrn börjar jag på mitt nya jobb. Det är med skräckblandad förtjusning som jag ser framemot det. Tråkigt att lämna det trygga och de fina arbetskamraterna men ibland måste man gå vidare =) och jag har dem på fejan så de slipper mig inte helt =) och den del av dem träffar jag den 30/8 när det är dags för nästa utbildningsdag i vår roliga kurs *weeee*
 
Nähä, dags att jaga nakenfisen här och krama Zimbisen lite xtra innan han går ut igen :)

Kommentera här: