Rubrik ???

Kom hem efter jobbet (hur det var där vill ni inte ens veta) och hittade ett hus som var i fullständigt kaos. Sånt kan ge mig en mindre hjärnblödning. I synnerhet när resten av familjen är lediga och tillbringar sina dagar med att göra ingenting ... Maken hävdar att han målar men den enda färg jag ser är den som han lyckats få i ansiktet och på kläderna. Vad han målar vet i fan. Hängrännorna (på insidan dessutom !) hävdar han, själv undrar jag om det verkligen är nödvändigt, jag menar, vem ska titta på insidan av mina hängrännor???? Nåja, låt gossen leka ...

Bebisarna växer och frodas i rask takt. Numera galopperar de omkring och Titti är en riktig värsting. Ska bitas, rivas, brottas, kelas och busas. De andra tre blir lite trötta på henne emellanåt, Cleo försöker hänga med *S* så oftast är det hon och Titti som kommer och hälsar. De andra två ligger och trycker under sängen och tar lite längre tid på sej att komma fram. Obelix vill fortfarande helst bara ligga och sova, alt äta. Lådan har de hittat men än klarar de inte av att göra vad de ska i den så istället ska det grävas, skvättas grus och framförallt; ätas grus !! Små knäppisar !

Förberedelserna inför skolstarten har påbörjats. Gympakläder inkl gympapåsar är införskaffade, inneskor, och skolväskor är klara. Bazza har dock inte fått någon ny väska, den han fick i höstas duger fint i år oxå. Ungen släpar ju ändå den i marken när han går (för inte är det väl meningen att man ska ha en ryggsäck på ryggen heller???) På ryggen bärs den bara när mamma hämtar ...

Kan snart börja nedräkningen inför nästa semesterperiod men försöker undvika det. Ska ju jobba helgen som kommer... börjar faktiskt bli lite trött på att jobba helger ... nåja, det blir bättre igen så snart avdelningen är tillbaka som den ska. Tur att man vet att det är övergående.

Blev lite sugen på kassler när jag hittade bilden ovanför ... kanske skulle ha det någon dag?

Nu ska jag gå igenom lite bilder och därefter kommer ett nytt inlägg med bebisbilder ;) Avslutar detta meningslösa dravel med en bild som jag tog imorse på väg till bussen. Detta är vad ni missar och jag får njuta av medan ni ligger och sover gott i era sängar:

Kommentarer:

1 mammaveronica:

Va bra att du finns! Måste ju såklart skaffa gympakläder åt Emma! Ryggsäck fck hon när hon fyllde, men vad har de på föttern nne på gympan? Tennsdojjo där med? Eller som på mn td, sockerplast? asg

Kommentera här: