Jag gick vilse men fann mig själv

 
Tänk, om ett par dagar fyller jag år ❤️
Jag älskar att fylla år, 
jag vet inte om jag är ett år visare,
det känns mer som om jag är 100 år visare (eller äldre 😉 ). 
 
De senaste 3 åren har varit tuffa
och jag har inte varit säker på framtiden. 
De här åren har även visat vem som verkligen finns där
när det behövs
och vem som bara bryr sig om sig själv
och drar när det börjar bli hett.
Men det är ok, 
de har visat sitt sanna jag (det som jag såg men inte ville se)
och det är jag tacksam för. 
Tacksam, 
för då kan jag lägga min kraft och energi på de som 
förtjänar den ❤️
 
Jag har lärt mig att ta en dag i taget,
att leva i nuet
för framtiden är inte en självklarhet. 
 
Jag älskar att leva i nuet
och jag uppskattar verkligen livet till fullo.
Jag ser skönheten i de små sakerna, 
Jag ser kärleken i de små handlingarna. 
Mina ögon har verkligen öppnats, 
dimman som skymde sanningen är borta. 
Jag ser livet omkring mig
och det är underbart! 
 
Jag ger mig in på nya okända stigar,
ut på nya äventyr, nyfiken, lite osäker.
Ibland trampar jag fel och faller, 
men jag reser mig upp,
borstar av mig.
Det är ok att falla ibland.
 
Jag gick vilse
men fann mig själv där i skogsbrynet,
vid sjön 
i soluppgången
och nu jag fortsätter in i det okända med stora kliv
och ett leende. 
 
Till alla er som fanns där:
TACK ❤️
jag älskar er
 
Till alla er som svek:
TACK ❤️
för att ni visade vem jag kan lita på
 
 Nu tar jag tag i denhär födelsedagen
och firar livet, glädjen och lyckan
 
Namaste
🙏🏻
 

Kommentera här: