Det är dags att läka

 
Läkningsprocessen är i full gång.
Jag har börjat lära mig att vara snällare mot mig själv.
Att inte ha så höga krav på mig själv och att lyssna när kroppen säger ifrån.
 
Hade en svacka igår (det var väntat) men den vände ganska fort.
Har kört på lite för snabbt och mycket senaste veckan
men det är så lätt hänt när man mår bra.
Igår fick jag en påminnelse om att kroppen inte är riktigt där än,
hur mycket jag än önskar och vill.
 
Det svarta hålen i bröstet öppnade sig och stack till.
Det var bara att lägga ner livet för en stund och slappna av
och sakta slöt det sig igen.
Skavet upphörde och axlarna sjönk ner igen.
 
Så jag får köra med foten på bromsen ett tag till
och inte rivstarta vid varje signalljus när jag stått still ett tag,
utan släppa upp kopplingen lugnt och kontrollerat
och komma iväg mjukt och försiktig.
 
 

Kommentera här: