What doesn't kill you makes you stronger

 
Alltså det här med att leva efter en budget är skittråkigt.
Eller, ja ibland är det kul men oftast skittråkigt.
Det roliga är att faktiskt se att det blir pengar över
och eftersom jag är grymt tävlingsinriktad blir det en sport att leva så snålt som möjligt utan att det blir löjligt
men samtidigt är det alltså skittråkigt.
Att inte bara få lov att shoppa,
jag som älskar att shoppa ...
eller som imorgon;
pojkarna kommer och då vill jag ju hem så fort som möjligt från jobbet,
såklart !
 
MEN och det är ett stort fett MEN,
det kostar 50 spänn att parkera.
50 spänn på veckobudgeten är rätt mkt ...
Tyvärr finns det ingen gratisparkering i närheten heller (skit!)
så det blir bacilltunnan ...
 
Den snuskburken kostar mig 500 spänn i månaden och för det priset får jag stå ut med äckligheter som att folk (alltså då är jag snäll som kallar dem för folk) hostar och snörvlar rakt ut i luften,
ibland håller de för munnen och hostar/nyser i handen som de sedan tar med överallt (urk),
lr varför inte torka näsan direkt i handen för att sedan ta i allt ...
alltså jag DÖÖÖÖÖÖR.
Att jag fortfarande är frisk är helt otroligt
(och att folk som hostar mig i nacken fortfarande lever är också otroligt ... )
 
Tänk vad jag utsätter mig för bara för att jag har en budget ...
jag borde få ett pris,
skit samma för vad men ett pris förtjänar jag!
Så idag laddar jag inför morgondagens bacilltunneturer
genom att ligga i soffan under filten och lyssna på radion
medan jag har Rackarkatten och Al-Qaida som håller mig sällskap,
det är ju trots allt årets bästa söndag,
den där vi äntligen får tillbaka vår timme och den timmen tas bäst tillvara genom vila och soffhäng.

Kommentera här: