Att tanka bilen ....

Ungefär så här känner jag mig när jag ska tanka bilen. 
Det är ju inte så ofta jag gör det,
ungefär var 3:e/4:e månad,
så jag hinner ju glömma hur man gör däremellan. 
 
Idag var det dags igen.
Bilen var törstig och jag steg upp i ottan för att ta mig till macken. 
Bäst att passa på medan folk sover. 
Sist jag tankade fick jag be om hjälp .... 
hahahaha han fick sig ett gott skratt 
(men det bjuder jag på).
 
Idag ja, backar ur The Golden Bitchmobile ur garaget och puttrar iväg. 
Kommer fram och snirklar in mig vid pumpen. 
Som tur är finns det bara två handtag att välja mellan så jag kan inte ta fel :) 
Efter lite meck har jag lyckats både betala och välja rätt pump.
Hittar dock inte den lilla mackamojjängen som gör att jag slipper hålla in handtaget själv
så jag står där och fryser. 
 
Det tar sin lilla tid att fylla upp tanken men till slut blev den full. 
Med några hundralappar fattigare och en lycklig bil
susade vi sedan hem igen. 
Jag kan konstatera att jag kört lite mer ekonomiskt denna perioden jämfört mot förra. 
Yey me ! Det går framåt !
Nästan så jag skulle ta ett par ärevarv i närmsta snirkelisnurrplats.
 
Nu står hon tryggt parkerad i garaget igen
min lilla bil.
Kanske ska jag köpa en rattmuff till henne ??? 
Det börjar ju trots allt bli kallt nu.

Kommentera här: