Vart tog tiden vägen ?

 
Alltså ? Hur ska man hinna med allt ? 
Man springer runt som en iller,
hit och dit och fram och tillbaka.
Man stressar och springer i cirklar.
Däremellan ska man vara en pigg och glad mamma
samtidigt som man ska sköta sitt arbete. 
Hur orkar folk ? 
Jag är helt slutkörd.
 
Arbete, övningskörning, plugg (teori), barnen, 
ta hand om hemmet, 
gosa med fluffbollarna, 
packa upp det sista
och dessutom fixa det som ska fixas här. 
Klädstänger som ska borras upp, 
en säng som fixas,
kablar som ska dras och spikas upp,
oh my vad jag önskar att jag hade en handy-man att ringa. 
Inte för att jag inte kan själv
utan för att jag är trött och önskar att någonannan gjorde det åt mig ;) 
 
Handlederna har gett upp efter renoveringen. 
De hade läkt rätt bra men efter idag protesterar de igen. 
Man ska tydligen inte lyfta tunga skitsängar och skruva samtidigt ...
och framföralt inte i trånga utrymmen där man inte får plats.
Men nu är det gjort och dottern kan fylla utrymmet under madrassen. 
 
Nu ska jag ta och bädda ner mig och slötitta lite på tv:n innan jag somnar.
Det finns vissa fördelar med en bäddsoffa ;) 
Imorrn startar pappaveckan
och jag får återigen sova i en säng ;) 

Kommentera här: