När man förbereder alla hjärtans dag

 
 
 
 
 
Så är det alltså dags att börja paketåret.
Först ut är alla hjärtans dag.
 
Ända sedan jag fick barn för en väldig massa år sedan
har jag köpt små presenter åt dem på denna dag.
 
Från början var det inte så besvärligt,
då hade jag ju bara tjejerna
och då var det lätt att slå på lite större ...
 
Sen kom pojkarna och jag var tvungen att forsätta denna tradition.
Tjejerna var ju stora och såg framemot sina presenter
så pojkarna fick haka på.
Är man dessutom som jag,
älskar att handla presenter,
är det lätt att det hela går överstyr.
I år har jag försökt lägga band på mig,
tycker faktiskt att jag har lyckats
*yey me*
 
Lill-prinsen vaknade tidigt idag.
I 3 dagar har han gått och tittat på presenterna som står på bordet.
I 3 dagar har han längtat efter att få öppna dem
och nu får han vänta i flera timmar !
Han tycker att det hela är väldigt orättvist.
 
Jag startade dagen med lite cupcakesbak och chokladtårtebak.
Nu ska de bara dekoreras också innan vi äter dem.
De rosa maränghjärtarna gjorde jag igår,
tycker inte att de liknar små hjärtan,
liknar mest små rosa bajskorvar *S*
men de är väldigt goda och det är huvudsaken.
 
Mina små hjärtan då?
Prinsen sitter framför sitt tv-spel,
Le Petit Terrorist sitter framför sin dator,
Buttercookien sover sött uppe på sitt rum,
Prinsessan är på nån Distriktsstämma i Helsingborg,
god knows when she's kommer hem
och de två pälsbebisarna tar en paus i allt jagande av varandra.
 
En helt vanlig söndag alltså :)

Kommentera här: