I love my food sealer

 
Lördag
Vad passar bättre än att göra matlådor?
Idag blev det vaccumpackade matlådor.
I love it!
 
Jag har ju en food sealer ståendes i skåpet.
Jag använder inte den så ofta som jag borde
men ibland så blixtrar det till och jag kommer ihåg den.
Precis det hände idag :)
 
Eftersom jag inte hinner laga mat mitt i veckan så passade jag på idag.
Frysen full av fisk som bara väntade på att bli tillagad.
Tjoffa in fisk i ugnen,
ris på spisen
och broccoli i micron (jepp den blir perfekt tillagad där)
 
30 min senare så har jag nu tre färdiga matlådor i frysen.
Bara att ta med sig till jobb.
Klipp upp ett hål i påsen och släng in den i micron och tina maten där.
Plättlätt!
Torsk, ris och broccoli,
Yummie!
 
 

Kommentarer:

1 Titti:

Fisk? 😆

Svar: yes! :)
yazesworld.blogg.se

2 Malin :

Sås?

Svar: Ingen sås :) fast lite remoulad kan man ju ha om man vill :)
yazesworld.blogg.se

Kommentera här: