Att ha en Fab helg

Vilken helg jag har haft !
Den var alldeles underbar :)
 
I lördags drog jag och syster yster till Gekås i Ullared.
Hade inte så mkt på listan och strosade mest omkring. 
Det var knökfullt med folk så efter 1,5 timme så var jag färdigshoppad. 
En kundvagn full av julklappar, regnställ, träningskläder och choklad :) 
Vad mer behöver man ? 
 
På vägen hem stängdes motovägen av pga en olycka. 
Där satt vi i drygt en timme och väntade på att få komma iväg. 
Ett par ambulanser släpptes fram och medan vi väntade så
käkade vi choklad :) 
 
Våra medtrafikanter ägnade sig åt andra saker.
Såsom att ta fram kikaren för att kunna se bättre.
Det rastades hundar, kissades på viltstängsel och diskuterades om vad som hänt,
och framför allt: hur länge skulle vi stå still ??? .
Det är inte klokt vad folk är kissnödiga på motorvägen! 
En del kissade OCH tittade på olyckan
Fan vad kul om en liten älg kommit och bitit dem i snorren - hahahaha!
 
När vi väl släpptes iväg kom syrran på den alldeles ypperliga idéen om att vi kanske
skulle ta en avstickare till Höganäs outlet'en? 
Varför inte ? 
Vi hoppade dock över Orrefors och Kosta Bodas outlet denna gången
och nöjde oss med ittalas outlet :)
Med hem följde en Ittala glasskål, skålar till min servis och ett par muggar
Oh the joy of a good bargin =) 
 
Nu saknar jag bara 6 kaffekoppar och 12 mindre assietter, ett uppläggningsfat och en ugnsform. 
håhå och nu är önskelistan klar för några år framöver - hahaha
 
Idag är det VAB av liten skrutt. 
Inget allvarligt och snart är han i skolan igen.
Vi myser och har det bra här i soffan. 
Godiset har vi dock stoppat undan, 
det är ju trots allt inte lördag idag ;) 

Kommentarer:

1 Åsa Lundgren:

Hahahaha, jag döööör, din kommentar....älgen som biter i snorren. Den var så otippad så jag skrattar ihjäl mig. Ja det hade fan varit kul.

Kommentera här: