Happy morsdag

 
Efter ett par hektiska veckor med tentaläsning och kalasplanering kulminerade det hela i ett släktkalas igår.
Ett väldigt trevligt sådant och barnen är mer än nöjda. 
Så snart gästerna hade gått satte jag igång med storstädning och återställning av huset,
allt för att slippa göra det idag. 
 
Så har jag idag firat mors dag i soffhörnan tillsammans med en bra bok. 
Al Qaida-katten kommer med jämna mellarum och kräver en puss. 
Det kan jag absolut leva med
hon får så många pussar hon vill ha :)
 
Tre dagar om året tar jag fritt från familjemåsten;
morsdag, min födelsedag och juldagen.
Dessa dagar läser jag böcker, ser på film, vägrar laga mat och har det allmänt bra. 
 
Mindre kul är att jag tvingas ställa in Malmömilen som jag skulle springa om 2 veckor.
Mina benhinnor har lagt in ett veto av någon outgrundlig anledning som jag inte känner till. 
Efter 1,5 km gör det så ont att jag bara vill lägga mig ner och skrika rakt ut av smärta,
inget kul alls men vad ska man göra ??? 
Har inte haft problem på drygt 3 år och så dyker det upp nu,
vilket b*js. 
Oh well får kanske ställa in mig på midnattsloppet istället då? 
Eller så struntar jag helt i löpningen och bara ägnar mig åt gymmet istället. 
Det är inget dåligt alternativ alls.
Det kan jag leva med om jag måste :) 
 
Annat positivt?
Det är bara 3 v kvar tills jag ska ha semester !!!! 
woohoo ! 
 
Nu ska jag runda av denna sköna söndag med lite tv-tittande. 
Bones står på programtablån.
Just love it.

Kommentarer:

1 Titti:

Lycka med semester. Men jag har 6 veckor kvar. Men två av dem är kortveckor och tänkas knappt....

Kommentera här: