Sommarvärme och pool

 
Redan förra sommaren konstaterade vi jag att vår pool var lite för liten.
Med två blötdjur och deras skvättande kompisar så behövs det lite mer yta att härja runt på.
Nu är ju inte trädgården så stor så vi får rätta oss efter den.
Tror ju inte att grannen skulle uppskatta om vi lånade en meter eller två av hans uppfart ...
 
I år slog vi alltså till på en "lite" större pool.
5,5 x 2,75 m och 132 cm hög.
Det lät lagom tyckte jag,
det fanns en större men den skulle täcka hela trädgården på framsidan och det verkade lite onödigt.
Jag menar,
jag måste ju få plats med min solsäng också.
 
Poolen är helt perfekt!
Det plaskas, simmas och skvätts för fulla muggar.
Även den här mamman har tagit sig ett dopp eller två.
Priset var också helt perfekt,
vi passade nämligen på när Toys R Us hade 25 % rea
I love a good deal <3
 
 
 
 
 
Sommarvärmen verkar fortsätta idag.
Helt ok, jag har redan gjort mitt träningspass för idag
och tänker sedan stanna inne resten av dagen.
32 grader är lite för mycket även för mig.
Helt ok om jag befinner mig semester med närhet till pool, strand och all inclusive,
not so much hemma.
Då ligger jag hellre i soffan och kollar på tv *S* 
Dessutom så har jag redan fått bränna så det räcker för ett tag.
 
Vad som hände med den gamla poolen?
Den skickade vi till kusinerna som nu verkar njuta i fulla drag,
iaf om man ska tro instagram ;)
Återvinning när den är som bäst!

Kommentarer:

1 Titti :

Håller med dig. Fick frågan på jobbet häromdagen - gillar du inte värme? Jovisst. När jag är ledig, är lättklädd och är vid vatten. Inte i landstingspyjamas med trasig ventilation! Men nu är det 5 dagar kvar. Fem!!!!

Kommentera här: