Det där med att handla mat ...

bild lånad från komplatt.se
 
Jag har ju sedan några månader tillbaka storhandlat via mathem.se
Helt perfekt faktiskt,
om man bortser från den lilla detaljen att man måste göra veckomenyer varje vecka
(och att de faktiskt är lite dyrare).
 
Veckomenyer är bra på alla sätt och vis
OM man har en familj som tycker om att äta varierat.
Den som lyckas göra en veckomeny som passar alla i denna familjen
borde föräras med en fet guldmedalj,
för här låter det mest
det tycker inte jag om, det är äckligt, måste vi äta detta?
 
Hur som helst,
denne veckan handlade jag inte från mathem.se som jag brukar.
Istället tänkte jag att det kunde vara trevligt att åka till närmsta storköp och dra min kundvagn själv.
Det var ju ändå så längesedan
och utan make borde det inte bli så dyrt.
Så jag skrev min lilla lista,
bad maken köra mig till affären och sedan kunde han ta barnen och åka hem och fika hos farmor och farfar.
Win- win på den.
 
Jag tryckte i min kundvagnspeng i den kundvagnen som såg bäst ut.
Jag lyckade få en som nästan gick rakt fram - FANTASTISKT.
Skyndade in i affären och drog kortet i automaten för att få min blippare (handscanner alltså)
och sedan satte jag igång.
 
Fram med lilla lappen och börja blippa varor.
Jag gick i gång efter gång och tog det som stod på lappen.
Det var ingen lång lista och det var inte middagar för hela veckan.
Bara det nödvändigaste fram till måndag typ.
 
Den lille blipparen är fantastisk,
lätt att hålla kolla på slutsumman.
Efter halva rundan insåg jag varför jag slutade med detta.
H E R R E G U D så tråkigt det är !
 
Idioter till höger och vänster som ska blockera gångarna så man inte kommer fram,
folk som tvärnitar mitt i gången för att de såg ett F A N T A S T I S K T erbjudande i andra gången
som de bara måste ha
vilket innebär att jag kör av dem hälsenorna med min kundvagn.
Grannar som måste avhandla det senaste skvallret (gör det hemma för fan och inte mitt i gången på coop!)
Skrikiga ungar och stressade föräldrar!
Oh my! säger jag bara.
Varför släpar man med sig ungarna en torsdagskväll till coop?
 
Varm, svettig, irriterad och med huvudvärken från hell (pga alla skrikiga ungar och shoppande idioter) skyndar jag mot utcheckningen,
låt mig komma härifrån!
Tittar lite snabbt på blipparen,
får andnöd när jag ser slutsumman och de två ynkliga påsarna i vagnen.
 
Förlåt mathem!
Jag ska aldrig mer säga att ni är dyra.
I helgen är det jag som knåpar ihop den där veckomatsedeln
och storhandlar från soffhörnan.
På måndag ses vi igen och jag längtar redan.
 

Kommentarer:

1 Titti:

Jag bor ju granne m Maxi så jag känner ju att jag måste handla där. Oftast handlar D. Förra fredagen tänkte jag avlasta och fixa drt eftersom jag vabbade. Fick en panikångestattack av alla människor * just då idioter * ich fick ta en lugnande stund bland städprodukterna....

Svar: hahaha tur att städavdelningen finns. Konstigt nog är där aldrig folk ...
yazesworld.blogg.se

Kommentera här: