Nice och bajs

Så har vi då kommit till årets sista dag.
Facebook och övriga social medier är nerlusade med allt vad folk har gjort under det gångna året.
Allt ska redovisas månadsvis och med färgglada bilder
och vi ska önska varandra Gott Nytt År. 
 
Bah ! 
 
2015 var ett riktigt skitår i ordets rätta bemärkelse.
Inte mycket gick rätt hur mycket vi än kämpade för att hålla näsan över vattenytan.
Eftersom jag inte vill vara sämre än alla andra ska jag också ha en årslista,
den kommer dock inte att redovisas månadsvis.
 
Bajs 2015
 
En lång seg vinter/vår övergick sakta till något som skulle föreställa sommar.
Sommar = 8 grader varmt och regn ... 
Det var inte många sol- och baddagar. 
Semestern var närmast ett skämt. 
 
När sommaren led mot sitt slut fick vår älskade babygris vandra över regnbågsbron.
Detta tack vare idioten som tog honom med sig till andra sidan byn
och sen lät honom gå ensam hemåt över vägar som han annars aldrig korsade. 
Det finns inga ord vad jag anser om den sk människan ... 
 
Tre månader senare möter min älskade Nattfasa samma öde,
denna gången 50 m hemifrån
och dåren som körde stannade inte ens för att se hur det gick. 
Jag säger bara en sak: karma !
 
Jag fick nytt jobb och kommer lämna mina fina kollegor
 
 
Nice 2015
 
Jag fick nytt jobb - dags att möta nya utmaningar
 
Vi fick hälsa en efterlängtad liten tjej välkommen till världen
 
Le Petit Terrorist hade sitt första kalas,
det blev halloweentema
 
Vi fick hälsa lillebror välkommen i familjen
 
Idag är året slut! finito! long gone! 
Nu har vi ett stort jävla kliv rätt in i 2016 och ser till att det blir allt som 2015 inte blev.
2016 är året då vi får en nybliven tonåring i huset,
vår andra student,
en kille som får sin första nolla
och vi som får vår 5:e 5:a :) 
Jepp nog måste det bli bra alltid
 
 

Kommentera här: