Uppe innan både tuppen och solen

Uppstigning 04.30
Varför? Det undrar jag också.
Maken steg upp för att se om rymmarkatten kommit hem,
jag vaknar
och sen somnar jag inte om.
04.45 kom Prinsessan.
Sjuk,
igen.
Om en timme kan jag ringa och boka tid åt henne.
Dags för ny antibiotika.
 
Vad gör man då när man skördat klart på sin virtuella farm?
Man kollar så klart när solen tänker stiga upp =)
På med täckbrallor och dunjacka =)
Pyjamasen får vara på.
Det är ändå ingen som ser mig,
en och annan katt kanske men de bryr sig inte.
 
Kameran är laddad och jag ger mig ut.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I en halvtimmer står jag där,
högs uppe på kullen,
med en utsikt som når långt över fälten.
I öster går solen upp och de första strålarna får morgondimman att likna flytande guld.
I väster vaknar staden sakta till liv.
 
Jag står där och låter solens första strålar värma mitt ansikte.
Det är lugnt och stilla.
Jag hör fåglarna medan de flyger över mitt huvud.
 
Det är lördag och jag var uppe före både tuppen och solen.
 

Kommentarer:

1 Tilda:

Vilka härliga bilder!

Svar: tack =)
yazesworld.blogg.se

Kommentera här: