Dags att luta sig tillbaka och ta det lugnt

 
Efter en fullspäckad eftermiddag/kväll är det dags att luta sig tillbaka i soffan,
lägga upp fötterna 
och andas ut. 
 
Köket när nu färdig adventat. 
Inte en pryl till kommer upp där. 
I år fick jag avstå från stjärnorna som brukar stå i fönstret.
Al-Qaida-katten kommer ändå bara att välta ner dem. 
Får nöja mig med en i mittfönstret.
Men det blir nog bra ändå.
 
Även stjärnan i vardagsrummet har kommit upp men inte så mkt mer.
Brukar inte ha så mkt pynt i vardagsrummet,
granen kommer ju snart upp :) 
 
Imorrn får jag ta tag i resten av fönsterna. 
Frågan är om jag har tillräckligt med stjärnor till de som vill ha ... 
Kanske får ta en tur till affären imorrn. 
 
Men det är imorrn.
Nu ska jag och prinsen fortsätta mysa och kolla på Numbers. 
Utanför det blå huset har temperaturen sjunkit och närmar sig noll grader,
inne under filten är det nog 30 grader. 
Helt perfekt alltså.
 
 

Kommentarer:

1 johanna:

Hej jätte fin blogg! Kolla gärna in min! Och skriv jätte gärna era bloggars namn i komentars fältet!
www.johannanorins.blogg.se

Kommentera här: