Pimpat hallen/tvättstugan

Man får passa på medan man är på humör ;)
 
Idag tog jag itu med min eviga fiende,
den överbelamrade bänken i tvättstugan.
Det spelar ingen roll hur mycket jag plockar undan,
den är alltid full av pryttlar.
 
Men jag har en plan ...
en låda med 6 fack ...
1 fack till varje individ i hushållet.
ett fack där de kan stoppa sina pryttlar när de kommer innanför dörren.
Nu vore det ju själve fan om de blev av med sina prylar.
Kan ju tillägga att jag även har informerat familjen om att
de prylar som inte ligger i sitt fack hamnar i den stora tunnan därute.
http://www.clipartbest.com/cliparts/jTx/6nA/jTx6nAeTE.png
Ahhh lovely space !
Var sak på sin plats,
precis som jag vill ha det.
De fula röda krukorna ska bytas ut längre fram
men tills vidare får de stå kvar och hålla shoppingkassar och blomsterpinnar ;)
 

Kommentera här: