Julfirande del 3 och 4

Efter en väldigt lång sovmorgon vaknade äntligen döttrarna.
Pojkarna hade väntat läääänge.
Eftersom eftermiddagen skulle tillbringas hos farmor och farfar
så passade vi på att öppna våra klappar hemma innan vi åkte.
Det där med att släpa en massa saker fram och tillbaka ni vet ...
 
 
 
 
Glada miner och förväntansfulla barn :) 
Stämningen var på topp och barnen hämtade ivrigt sina paket av tomtens hjälpreda; pappa.
 
Isis fick också ett paket.
Detta paket har hon jagat i ett par veckor nu
och igår fick hon alltså öppna det *hurra*
"Tjoho! jag fick ett tomt papper !!! Måste gömma mig ... !
"ännu bättre! en tunnel att springa i och två roliga bollar hänger här inne också"
Katten har varit helt tokig i sin tunnel sen hon fick den.
Hon tar sats och kastar sig igenom den, 
slår till bollarna och glider igenom *S*
QoD har försökt leka i den men hon är så klumpig mindre smidig att hon flyttar hela tunneln när hon sätter fart.
 
Efter att vi hade beundrat alla våra fina klappar så styrde vi släden mot svärmor och svärfar.
I år var det dags att fira jul där.
Svärmor hade som vanligt styrt upp julfirande och all obligatorisk mat fanns på plats till makens stora glädje.
 
Det spelades julklappsspel och mitt i alltihopa brann en ny explotion av en bit därifrån.
Inte så mkt att orda om, 
vi fortsatte spela ;) 
Det fanns ju julklappar att hämta ! 
 
Kvällen var trevlig och det blev sent igen innan denhär pensionären kom i säng. 
Idag har jag varit som en zombie och mesta hasat omkring
men det är helt ok det med.
Det är skönt att inte har några måsten som påkallar uppmärksamhet
och förmodligen sover jag redan kl 8 ikväll - hahaha
Det kan jag leva med.
 

Kommentera här: