Dagen efter dopparedan

Vaknar upp med dundrande huvudvärk
(dock ej orsakad av alkoholhaltiga drycker, snarare pga virus)
till ett vitt skåne. 
 
Som tur är så är det inte så mycket snö
och förhoppningsvis är det borta på måndag.
Då ska jag nämligen jobba igen och istäckta cykelbanor ingår inte i min transportplan. 
 
Så julen 2014 kom och gick.
Jag kan konstatera att jag har nog varit snäll
för jag fick väldigt många fina klappar :) 
 
Ska vi kolla på dem?
Min hemliga tomte kom med en miniångare och den väldigt passande skylten om katter ... 
Han/hon känner mig väl - hahaha
 
 
Koppen baljan och teet fick jag av tjejerna.
Ääälskar den <3
Den rymmer ca 0,5 liter *S* så det kan bli mycket te (iaf uppvärmt många gånger i micron - haha)
 
Och kolla den här lille godingen!
Blev så kär i den när jag såg den i affären,
det finns en större också men köpta aldrig någon eftersom jag inte hade någon bra plats.
Finaste döttrarna köpte den lille åt mig.
Nu sitter han på nattduksbordet brevid sängen <3
 
Böckerna fick jag av alla barnen och chokladen av tjejerna. 
Ser framemot att få luta mig tillbaka mot kuddarna och dra filten över benen
och försvinna in i böckernas underbara värld. 
 
Doftljusen köpte jag till mig själv :) 
Att kunna njuta av medan jag ligger och läser. 
Lite lyx behöver man i vintermörkret.
 
Av svärmor och svärfar fick jag en försenad födelsedagspresent också ...
Dessa underbara stekjärn och äntligen, pannan !!!!
Jag har redan ugnsformarna, 3 L grytan och ett större stekjärn som jag älskar. 
 
Kolla in den blå färgen ! åååå *myser*
Detta set är från OBH nordicas Eco kitchen-serie.
Den är kanonbra och lite färg livar ju alltid upp i köket.
Dock så lär inte maken familjen få använda dessa, 
iaf inte innan han de har lärt sig att diska !
Vet inte hur många stekjärn han de bränt fast smör och skit i (på sidan av järnen och under det).
Jag avskyr fastbränt fett på blanka järn.
 
Nu är iaf julen snart över för denna gång. 
Barnen är nöjda och glada
och njuter nu av sitt jullov. 
Imorrn börjar rean, 
den har jag planerat att hoppa över.
 
Hur var er jul? 
Förhoppningsvis alldeles underbar och härlig.

Kommentera här: