Julen kom och gick

Julaftonsmorgon
Det är jag och katterna som är uppe.
Strax efter kommer broder bus den yngre.
Sugen på paket.
Julstrumpan hämtades och plundrades,
allt enl traditionerna :)
Det bästa !
Att få hugga in på chokladtomten INNAN frukost ;)
Sedan kom de smygandes,
en efter en
och till slut var alla samlade, påklädda och redo för julklappar
 
 
Bäst att kolla så det inte gömmer sig några paket längst in.
Vill ju inte glömma några :)
 
Här är liken efter paketöppningen.
Ser ut precis som alltid
skönt att inget ändras ;)
hehehe
Efter detta var det dags att åka iväg till syster yster för att fira resten av dagen med La Famiglia
naturligtvis var även de yngre barnen med.
De gjorde dock annat än satt med oss tråkmånsar vid bordet ;)
 
Finaste småsessorna <3
Efter en lång dag styrde vi barbapapa (bilen) hemåt
och mot sängen.
 
Insomnia kom och hälsade på som vanligt och efter 4 timmar var jag uppe igen.
Juldagen var här!
Den bästa dagen på hela året.
Den tillbringades i soffan,
iförd pyjamas och morgonrock.
Precis som det ska vara.
Dåliga program på tv och en bra bok i knäet.
Pizza till middag,
vissa traditioner ska man aldrig ändra på ;)
 
Idag är det stora rea-dagen.
Prinsessan hade ställt klockan och var på Emporia när de öppnade *S*
Har fått rapport om att den efterlängtade jackan fanns på rea och är nu i hennes ägo - haha
Själv funderar jag på om jag inte ska tillbringa även denna dag i pyjamas och morgonrock.
Jag menar,
varför ändra på ett vinnande koncept?
T om katterna tillbringar dagen sovandes på diverse ställen i huset.
Inget bråk heller
DET kallar jag julefrid :D
 
Bröderna Bus däremot ...
ja, det är en annan femma.
Det leks med julklappar och bråkas om vartannat.
Precis som vanligt alltså =)
Men det är inte så dumt det heller.
Imorrn är det arbetsdag igen sen väntar lite semester.
 
Det var julen 2013 det.
Nu är det dags att börja planera för 2014.
I like it!
 

Kommentarer:

1 Åsa L:

Annadag jul - dagen då man ska blogga och kolla in vad alla andra runt om Sverige haft för sig under julen. Helt underbart mysigt det med.
Härliga bilder och jag gillar det sätt du har att beskriva det hela på.
Allt är inte gulligull - alla vet att det inte är så men få skriver om det, haha.
God jul och hoppas ni får till fler dagar med mys!!!

Kommentera här: