Uppdatering från sjukstugan?

Här har inte hänt så mycket.
Skickade iväg maken och Terroristen till vårdcentralen idag.
Nu har han haft feber till och från i 7 dagar (två feberfria dagar mitt i), jag fick nog.
Efter en titt i halsen kunde doktorn konstatera att han var ju röd och svullen
*no shit Sherlock*
Halsprovet var negativt, CRP 91 så något förhöjd ...
*hmm* tänkte dr. *De sa något om örat men nää äsch, jag bryr mig inte om att titta, sätter bara in en antibiotika och hoppas på det bästa...*
Visst känns det tryggt?
Eftersom jag är den jag är
Så kollade jag genast i FASS (maken rapporterade, han känner mig så pass väl).
AB-sort, styrka och dosering ... hmmm enl FASS för mjukdelsinfektioner, tonsillit och pneumoni ...
Min son har inget av det ... men 8 dagar, 3 gånger om dagen ska han ta den.
Ehhh vem ska ge honom dosen mitt på dagen????? Vem ska sjukskriva mig för att jag ska vara hemma och ge sonen antibiotika???
Näää den där dygnsdosen tänker jag dela upp på 2 ggr/dygn! Har fan varken tid eller råd att vara hemma mer.
Sonen är inte glad, medicinen smakar rutten getpung.
Hå hå hå 7 dagar till *mmmmm*

Kommentera här: