En vanlig dag på jobbet

06.45 - får rapport från nattpersonalen. Allt är fridens liljor.

07.15 - morgonarbetet sätter igång och arbetet flyter på fram till frukost.

08.30 - ringer dr (biter mig i tungan) och ber honom pila läkemedel. Oj! Går inte, han sitter på röntgenrond.

09.30 - ronden börjar. Ronden med dr blå flyter på galant, precis så som den ska.

10.00 - rond nr 2 startar och nu jävlar går det utför! Vi har fått en ny AT- sk läkare, genom hela ronden biter jag mig i tungan för att inte tala om för honom hur jävla korkad han är! Helst av allt vill jag ta av mig min rosa foppatoffel och trycka in i trynet på honom så att han håller tyst! För den ena dumheten efter den andra ramlar ut. Jag vet att han är ny och allt det där men vad hände med ödmjukheten? Fanskapet har mage att bli irriterad på mig för att jag inte hade följt hans ordination. Problemet är ju bara att om jag hade gjort det så hade patienten fått lida. Jävla pappskalle! Håll tyst och lyssna istället! (vi har en jäkligt bra ÖL hos oss). Tur att de flesta som kommer är bra, nått undantag får man väl ha ibland? Kanske är han bara skitnervös vad vet jag? Han ska bara vara där en vecka till så jag ska bara le snällt och stå ut.

11.00 - 13.15 rondarbete, antibiotika och annat skoj görs.

13.15 - 13.45 LUNCH !!! Hurra!!!!

13.45 - 14.15 Överrapportering till kvällspersonalen.

14.15 - 15.15 Administrativ tid

Nu är storebror dumpad hos bästisen, det ska grillas och sovas över (preppy föräldrar som ger alla oss andra dåligt samvete, de är dessutom jävligt trevliga - suck). Storasyster ska hem till kompisar och kolla på film. Vi andra (jag, maken, lillasyster och lillebror) får väl kolla in Let's Dance ;) spännande liv man lever - haha Men det är rätt skönt att få kura i soffan och bara ha det bra en fredagskväll. Vem vet, kanske slår jag till med ett glas vin ;)

Kommentera här: