Vad ska vi göra idag?


Det var frågan jag ställde till Zandor imorse. Snabbt kom svaret: "handla" ! - haha, det är mammas kille det! På frågan vad vi skulle handla blev svaret: "en star wars legogubbe med 4 armar" Den hade han sett i sin star wars-legobok....
Det blev ingen legogubbe med fyra armar (han får vänta tills han fyller år) men det blev en månbil och en satelitavfyrare - rymd det med ;) Ah på tal om rymden, måste komma ihåg att ringa morfar och lägga in en beställning på rymdlegot ... *make a note to myself*

En present till bästa kompisen som har kalas på söndag blev det oxå. Till mig själv köpte jag en mixer, nu jäklar ska det mixas pannkakssmet! (vadå jag är lat? nähä - hahaha - på sin höjd lite bekväm, varför antränga sig i onödan?)
På lördag blir det mer shopping, avslutningskläder står på inköpslistan ... tjoho så skoj ... NOT (eller jo, för barnen). Oh well, de är ju så ljuvliga så varför inte?
Nu har vi gatans renaste avlopp, alla rör är spolade och förhoppningsvis så slipper vi fler översvämningar i badrummet ... Har jag sagt att jag hatar vår duschkabin???? Måste fan skaffa en ny. Pronto!

Ikväll ska jag se om jag kan få iväg maken till att handla hem staket. Ska näta in trädgården så att de stackars djuren kan få komma ut och få lite luft (lider ju tyvärr av katthatande grannar) och i sommar ska jag bygga ett katthus åt mina luddtroll <3 Sågar ner ett av äppleträden så får det stå där :) kommer bli helt perfekt. Zimba kommer få en egen entré i staketet, usch så sur han kommer bli när jag stänger in de andra *ryser*. Det kommer ju bli extra jobb för honom att ta sig in i trädgården då jue.

Kommentera här: