Sista dagen i Juli

Usch vad tiden går fort. Efter att ha ägnat gårdagen åt ingenting så bestämde jag mig för att göra något idag istället. Storstäd av tvättstugan blev det :) Har ägnat hela min semester åt att städa, ett rum i taget... Å andra sidan så har det inte varit så roligt väder ändå så varför inte göra något vettigt? Skönt när det är gjort =)

Vädret är iaf lite bättre idag =) Katterna är nöjda och glada. Loppan har fångat 3 fjärilar, 2 av dem åt hon upp och den tredje hann jag släppa ut innan hon fick tag i den igen *S* Tur hon inte jagar utanför trädgården för då misstänker jag att vi skulle få in många fåglar i huset. Av någon mysko anledning måste hon dra in sina byten i huset och fortsätta jaga dem inne *ryser* Fjärilar är vackra på håll men nära är de lite läskiga faktiskt.

Imorrn ska vi hem till pappa och hälsa på (tror jag iaf, vi får se vad syster yster säger). Han fyller ju år på lördag men då är vi inte hemma. Vi kommer hem sent på kvällen och förhoppningsvis sover pojkarna gott i bilen under hemresan och på söndag fyller min lillkille 5 år! Inte klokt vad tiden går fort, jag som fortfarande tycker att han är min lille plutt. Han kommer alltid att vara min lille plutt tror jag, även när han är 15 år och huvudet längre än mig :)



Under veckan är det dags att fixa de sista presenterna åt födelsedagsgrisen. Även om han redan har allt så måste jag hitta något. Kanske strumpor och kalsonger? Han blir glad för vad han än får =) Lite nya byxor också kanske? Han lyckas slå hål på knäna redan efter ett par dagars användning .... Tacka vet jag döttrar ;) inga hål på kläderna där (förrän de blir tonåringar och går lös med saxen).

Kommentera här: