Dag 5 - Nytt försök ...

Så, med lite mat i magen, en latte och musik i lurarna så gör jag nu ett nytt försök till inlägg. Har hunnit lugna ner mig lite och datorn står fortfarande kvar ;) Musiken som får mig på bättre humör är just nu "Latino Summer" - köpte den på flygplatsen igår ;) Gissa om maken är glad över att han slipper höra den ? *LOL* dock så "förorenar" jag hans fina lurar ;) bäst att han spelar igenom dem sen.
Hmm var var jag när allt krashade? Just det, vår avresedag. Vad gör man i London i 6 timmar när man redan har shoppat det som gick att shoppa och sett det som var något att se? (finns säkert mycket mer att se men det får vänta till nästa gång).
Vi bestämde oss för att überturista. Vaktavlösningen på Buckingham Palace skulle vi se! Med en timme till godo tog vi plats längst fram vid staketet, laddade kameran och väntade. Först ut var Postis Per
håll med om att det finns likheter såg dock aldrig katten ...
Sedan hände det inte så mycket. Vi fick se en av drottningens passopp ...

Det börjar närma sig vaktavlösning

Alla går i takt ... låter ganska maffigt faktiskt :) Roligast var nog vår turguides beskrivning av vaktavlösningen: två killar som står och skriker varandra upp i ansiktet och sedan går på varsitt håll ... klockrent !
Ju närmre klockan kom 11.30 destu trängre blev det. Fick en spansk lite skitbrud brevid mig som försökte trängas ... oh my, blev ett mindre krig där framme vid staketet. Ju längre jag stod där destu större lust fick jag att köra en armbåga i örat på fanskapet *grr* Efter att ha knuffas med både henne och hennes fula morsa var jag så arg att jag bestämde mig för att gå, annars hade vi nog inte kommit hem igår ... men innan vi gick så gav jag bort våra alldeles ypperliga platser åt en liten kille och hans mormor och skickade den spanska ***** en bra bit åt h-vete *moahaha* Istället bestämde vi oss för en rundtur inne på slottet, vi köade nog i 20 min sen gav vi upp, då hade kön flyttat sig ca 5 cm. Oh no! sånt pallar jag inte (är allergisk mot köer, riskerar en anafylaktisk chock om den inte rör sig med jämn hastighet). Hepp, ett antal timmar kvar innan vi skulle åka. Vad gör man då? Vi gick helt enkelt över gatan och tog en underbar promenad i St James Park istället. Helt underbart!

Tänk om de kunde gjort likadant i våra fina parker här i stan? Alla fåglar höll sig på rätt sida av staketet :)


Sötaste lilla korren <3
vidare såg vi en avundsjuk gås, han verkade tänka att kan "den där" så kan jag
han står där så ståtlig och blir fotograferad *yeah, det gick!*
och hur skönt såg inte detta ut då?

Efter en härlig tur i parken var det dags för lunch och sedan avfärd mot Gatwick. Lovely, äntligen på väg hem !!!!
Dagens "oh no, you didn't" får nog bli följande:
Efter en komplikationsfri färd till Gatwick hittade vi snabbt och enkelt incheckningsdisken och bagage-drop off'en. Med tanke på att det gick så enkelt på vägen hit tänkte jag att det kommer bli en kaksmula det här ... yeah right ! Fram med pass och bokningsnr, har ju blivit en jäkel på detta. Välj språk: hmm ok, vi tar svenska, lättast att förstå. *blip* så dyker instruktionerna upp, knappar in vårt bokningsnr, tar fram passen, kör in dem i maskinen, ett efter ett, det blir ju grön emellan så jag tar för givet att det är som det ska. Dum idé! efter en stund protesterade maskinen och hävdar att passen inte går att läsa ... shit! svettan börjar tränga fram i pannan och rinna längst ryggen, trycker snabbt som f-n på fortsätt för nu har maskinen hotat med att avbryta incheckningen. Kollar på passen, ser ok ut. Kollar på maskinen, hmmm .... kanske ska vända på passen och stoppa in Amandas pass när den frågar efter Amanda? Vänder passet uppochner och "vips" så funkar det, gör likadant med mitt pass och *poof* ut kommer boardingkorten och bagagetagsen. Efter lite meckande så får vi dem på plats och kan droppa off vårt bagage *puh*. Slutet gott allting gott ;)


Men fy vilken unken sunken och komplicerad avgångshall de har på Gatwick, tacka vet jag Kastrup, där hittade ju t om en noob som jag :D
Nu är vår resa slut, vi har landat i soffan. Dagen har ägnats åt massa mys med kramgoa pojkar och tvångskelande med luddskallen (Ozzy) och Loppan (Cléo). Den enda lurviga fyrbenta vän som verkat sakna mig var Zimba, han blev så glad när han hörde och såg mig så hade han kunnat så hade han viftat på svansen som en hund. Oj vad han hade mycket att berätta, jäkla jamanda och snackande var det på honom :) min älskade Zimbis <3
Det har varit en underbar resa och vi har haft det mysigt, jag och Amanda. Självklart hade det varit ännu roligare om Hannah velat följa med men jag förstår henne, vi gör en annan resa hon och jag senare =) Det här ska vi göra om nästa år (lr nästa igen ...), det finns så många ställen vi vill åka till. Nästa resa går nog till Berlin och därefter väntar Amsterdam, Barcelona och New York m m =) Men innan dess väntar Legoland med pojkarna! woohoo !!! haha
Avslutar med en bild från vår hemresa. Solnedgången ovan molnen

Nu är det over and out ! Ett sista auf wienerschnitzel från denna resa. Ska göra en lite sammanfattning lite längre fram ;)
Pst, de små bilderna är klickbara och blir då större ;)

Kommentarer:

1 Titti:

Dom invigde ju en bröllopsutställning fr prinsbröllopet på Buckingham Palace häromdagen! Met tårta i glasbur och allt! :) Synd att ni missade den.

Hamburg är en mysig stad, dit har ni ju inte långt!

Kommentera här: