Lång helg

Trodde aldrig att den skulle ta slut ! jobb, skönhetstävling och mer jobb. Det har inte varit en av de roligaste helgerna i världshistorien. Det är aldrig kul när man får nyheter som man inte hade väntat sig. Visst får jag skylla mig själv som tagit lite för givet absolut men ändå. Oh well, efter att ha varit sur, arg, ledsen och besviken hela fredagskvällen och hela lördagen vaknade jag upp på söndag och bestämde mig för att nu får det fan vara nog! Vad får man ut av att gå omkring och förpesta tillvaron för de runt omkring en förutom migrän???? Så söndagen blev bättre och lite roligare. Man får inte gå ner sig hur mkt som helst och älta saker, det är helt enkelt bästa att ta det som det kommer, när det kommer.

Hannahs skönhetstävling gick bra. Hon var hur duktigt som helst, blev inte bland top 5 men det hade jag inte väntat mig heller då jag har bråkat med arrangören en hel del och ifrågasatt hans hederlighet ... kanske inte det smartaste men å andra sidan så vill jag inte göra affärer med en bedragare heller. Skänker hellre mina pengar till de som behöver än till en lat arbetsskygg samhällsparasit. Juryn i denna tävling var väl knappast objektiv, den bestod av arrangören, hans flickvän och deras 3 vänner ... hahaha. Å andra, who cares? Hannah hade roligt och är nöjd med sin dag och det är det viktigaste.

Skönhetsmissar =) Söta sådana <3

Dagen har varit mycket bättre =) Har betat av min långa "att-göra-lista". Många samtal som har ringts, tider som har bokats om och böcker som har beställts. Har gjort och beställt en fotobok till killarna från vår Legolandresa. Jäklar vilken tid det tog. Nu hoppas jag bara att den blir fin, för den blev dyr *S* Rätt mycket dyrare än jag hade räknat med, fast å andra sidan så blev den 75 sidor tjock :) Passade även på att beställa en ny kalender till mig själv med fina bilder som jag har tagit :) Ser framemot mina paket som ska komma om någon vecka.

Vet ni vad man får av region skåne när man fyller 40? En kallelse till tuttklämning *aj* och inte nog med att det gör ont, man får betala för det också! Å andra sidan så är det en billig livförsäkring så jag pallrar mig dit men gud nåde dem om de blir hängiga efteråt ;) Fast jag vet inte om gud och satan finns. Tror nog att det är Murphy som styr och ställer som han vill.

Ikväll är det Hollywoodfruarna igen. Den där Gunilla är helt galen! Kan inte låta bli att kolla, det är vansinnigt (i ordets rätta bemärkelse) roligt =)

Kommentarer:

1 mammaveronica:

Har oxå provat den gröna! Den funkar ju kanon!! Testat på en T-shirt Peter har som vägrat sluta lukta svett!! Och det funkar! Nu luktar den så gott så!

Japp, de där fruarna är helt fantastiska!! Jag kollade förra avsnittet två gånger för jag var tvungen att se till att Peter såg det!!! Skrattade så jag grät! Peter med, fast han kanske skrattade åt mig?? Är inte helt säker där..! ;)

Kommentera här: