Nu är det jul igen !



Nu har den startat ! Den stora klappjakten ! Woohoo nu kör vi ! Har redan fått ihop en hel del åt pojkarna är snart klar med deras klappar *hurra*  Tjejerna önskar sig inte så mkt och det de önskar sig är dyrt så det blir lätt som en plätt =) Till övrig släkt och vänner sitter jag just nu med en julklappslista, kan ju kalla den inköpslista också förståss *haha* men det gör det hela så mkt enklare när man väl har tid att shoppa sen. Svårast är väl syster yster som ska fylla 30 precis innan jul ... och lilla syster yster ... men jag kommer nog på något =) Ska ju handla till lilla bebben som ännu inte har kikat ut *gos* Nåja, det löser sig med tiden, ge mig bara ett par dagar så vet jag precis vad de ska få :)

Jag vet, jag gillar inte julen, men jag gillar den i september, oktober och t om i november men i december så är jag så trött på den att den 25 december är jag lyckligast för då är den över *weeee* Det är helt enkelt för mycket stress runt julen. Hela december ska det pysslar och knysslas. Man ska åka runt både hit och dit och samtidigt jobba 100 % och vi får ju inte glömma luciatågen och julfesterna i skolorna och på dagis som också ska hinnas med. Det är väl inte så konstigt att man är sur och trött den 24 december ???

Jag ÄLSKAR däremot att få köpa julklappar och presenter och göra fina paket. Lyckan är att få ge bort något till någonannan. Jag skämmer gärna bort familjen och vännerna (kanske lite förmkt ibland men .... ingen är perfekt).

Nu ska jag gå och slå in lite julklappar =)

Toodles !

By the way: Hannahs undersökningar är bara en del av henne. Föds man med knasiga tarmar och dåliga njurar så får man hålla koll på detta :) Alla undersökningar har gått bra och gårdagens så bra ut, dagens undersökning får vi svar på senare. Lilla skrutten (som vi kallar den dåliga njuren) är liten och ja, vi får se hur väl den fungerar. Frågan är inte OM utan NÄR den ska bort. Förhoppningsvis så ligger det några år fram i tiden.

Kommentarer:

1 Vinnie:

Skönt att undersökningarna gått bra. Tack för du berättade:)



Jisses här är man verkligen efter. Jag köper alltid julklapparna i december månad. Visst stressen känner man av. Men tyckte den var värre när alla barnen var små. Nu är det lite lättare att shoppa. Mina stora här har knappt något de önskar sig. Nästan så man får dra fram det....

2 Anonym:

:) Det blir lite kvällar, men bara när jag jobbar helg så det borde bli 3 stycken på 5 veckor! :):)

Kommentera här: