Måndag hela veckan

Så har ännu en vecka rivstartat. Zandor gastade för full hals att han minsann inte tänkte gå till dagis idag. Han skulle vara hemma och spela wow-wars wii (star wars wii) och det har han gjort eftsom mamma (jag alltså) hade avsatt dagen till uppsatsskrivning. Går ju som bekant handledarutbildningen och examinationsuppgiften är en uppsats om vad vi har lärt oss ... blaj, bajs och allmänt skittråkigt tycker jag att det är att skriva uppsatser. Men nu är den iaf nästan klar. Ska skriva mer på torsdag när vi träffas i skolan. 
Annars har dagen så här långt innefattat ett bråk med skrivaren och efter ett mindre psykbryt så gjorde den som jag ville. Äntligen kunde jag skriva ut lite foton.
Snön faller inte ner här, den vräker ner. Stora fina flingor (fina så länge man sitter inomhus iaf), katterna sitter i fönstret och kika på dem. Ja inte lillskiten då alltså (Cléo) för hon gör precis som hennes mamma gjorde, försöker fånga dem *S* Undrar just vad hon hade sagt om jag slängt ut henne i snön? förmodligen hade hon tyckt att det var roligt =)
Brb, här en en liten skrutt som vill gå ut i snön. Bäst att hjälpa honom på med kläderna.
Haha det första han gjorde var att kasta snöbollar på Zimba (som smet ut samtidigt), jäkla skit unge ! Zimba skyndade sig in igen kan jag säga :) Bilder får komma senare, sitter med laptopen just nu så jag orkar inte ladda över bilderna på denne. Egentligen borde jag skotta undan lite men samtidigt, är det lönt? Det fortsätter ju att falla. Nää tror att jag stannar inne istället *hihi* Myyyyycket mysigare.
Snart är det dags att hämta hem Zebastian, eftermiddagen ska vi ägna åt pepparkaksbak hade jag tänkt mig. Skulle ju gjort det igår ... oh well julen är inte över än vi hinner nog med det oxå ;)
*ryser* nu är gammelgrannen ute och skottar snö. I gummistövlar !!! Han kan ju ramla och bryta lårbenet ... gamla gubben. Fast han är en riktig krutgubbe =) målar, renoverar, skottar snö, pysslar i sin trädgård. Tror fan att han är piggar än nån annan på gatan här *S* .
Vad är det med barn och snö? Ät inte snön är det sista ungen hör innan han går ut och vad är det första han gör? Stoppar in en stor näve med snö i munnen !!! Tur att den inte är gul .... Fast hade den varit det så hade han nog aldrig gjort om det *tror*
Imorrn bär det av mot Ikea ... lr så tar jag den turen ikväll ... har inte riktigt bestämt mig. Är ju inte så mycket som jag ska ha. Hmm tål att tänkas på. Tror att det blir ikväll så kan jag fortsätta skriva på uppsatsen imorrn i lugn och ro. Då har jag inga bustroll hemma =)
Nu blir det termobrax på och sen pulkabacken ! oh my ... wish me luck

Kommentarer:

1 mammaveronica:

Tror jag hänger på till ikea... Hämtar ni upp mig på vägen? lol

Kommentera här: