God dag yxskaft

vilken start på dagen vi fått. Bazza väckte mig med orden, "jag måste ha lappen och pengarna till julfesten idag". Yrvaken klev jag upp, fyllde i lappen, rånade maken på kontanter och stoppade ner i ett kuvert. Därefter hörde jag Zandor "jag ska inte till dagis idag". Alltså fick jag ringa dagis och meddela att lillbus stannar hemma och spelar wii.
Därefter skulle jag shasa iväg döttrarna till skolan. Amanda meddelar glatt att hon låter dörren stå öppen till sitt rum så det kommer ut lite värme i allrummet. Bra tänkt tyckte jag. Bestämde mig för att gå upp och öppna upp Hannahs dörr också ... men vilken syn som mötte mig ! På golvet hittar jag en glittrande fin Ozzy som trasslat in sig i  Hannahs överkast !
Som den påstokiga katt han är (han älskar småpåsar fyllda med skojsigheter) så hade han hittat en lite påse med glitter (sånt man pysslar med ni vet ... fast det var vääääldigt fint, inga stora flingor alltså) och sedan satt igång och lekt. Hannah hade dessutom inte sett honom utan stängt in honom på rummet ! Fångade snabbt in kattrackarn och ner i duschen. Det tyckte han INTE om. Men snäll som han är så fann han sig motvilligt i att bli duschad. Har ju inget kattshampo hemma så jag nöjde mig med vatten. Nu är han julbadad och fin för ett helt liv (iaf om du frågar honom) *hehe* och tjejernas rum? Jo där är städat. Dammsugat och våttorkat *S* Passade på att bädda deras sängar oxå när jag ändå höll på.
Nu är klockan 9.10 och jag är helt slut ! Nu ska jag ta tag i resten av huset *puh* Tror att jag väntar med duschen tills jag är klar ...  :) och javisst ja, nu när jag satte mig ner vid skrivbordet så hittar jag lappen som skulle med till skolan ... alltså har Bazza fått infolappen med sig tillbaka *LOL*

Kommentarer:

1 mammaveronica:

Hehehe...Men kissen ville ju bara julpynta sig! Har oxå lite lappar som ska till skolan, ska vänta tills jag vet mer om bilen men risken är ju att man glömmer då... Sista dan på fredag...

Kommentera här: