Trött Tisdag

Ja inte var det med ett skutt man tog sej ur sängen imorse. Ögon som vägrade öppna sig vilket gjorde det väldigt svårt att stänga av väckarklockan, ben som var så trötta att dom helst stannade kvar i sängen. Med en djup suck släpade jag mej ur sängen och vidare ut verkligheten. Trött som en gnu lämnda jag huset 05.47 (bussen går 05.51 och det tar 4 min att gå) bara för att upptäcka att jag var inte ensam om att lämna huset. Xena, det galna lilla kattan for iväg som skjuter ur en kanon, ner för uppfarten, runda tomthörnet och galopperade iväg så fort dom små benen kunde bära henne (och det är fort !), jag fick springa efter, krypa in under grannens husbil där kattaf-n låg och gömde sig, grabba tag i nackaskinnet och hem med katten i famnen. Hon satt snällt kvar och blev lite sur när jag slängde in henne. Småmuttrade någon om kissemissekattafaen och missade bussar medan jag gick mot bussen, till min lycka var den sen så jag slapp frysa i väntan på nästa buss *hurra*
Väl på jobb möttes jag av "vi ska på föreläsning i eftermiddag" Ehh ?? ingen som sagt något till mej men ok, I'm in. Ska bara klara av 8 tim och 15 min arbete på 5 timmar först. Vilken tur att vi haft det hyfsat lugnt idag på avdelningen. Det var en mycket trevlig och tänkvärd föreläsning som handlade om Lean.
Efter arbetsdagens slut tog jag bussen till Jägersro för lite shopping inför helgens stundande kalas. Både mat och dryck införskaffades samt lite diverse påskpresenter som ska ner i några påskägg och sedan gömmas i trädgården. Det blev ingen billig runda men dagens fynd var ett familjespel: Monopol - Pamp på Paradisön - DVDspel. Ordinarie pris var 549 kr, reapriset var 289 kr och nu hade dom 50% på reapriset, dvs jag tjänade 404,50 kr :) Yazes matematik *thihi*
Väl hemma möts jag av inte mindre än 3 överraskningar. 2 paket och min nya tidning Laga Lätt - Aj lav it ! Superenkla och goda recept som tar max 30 min att göra, en tidning som jag varmt kan rekommendera.

Vad hittar vi i paket nr 1 ??? Ser spännande ut =)


och jag som stod i affären och tittade på just den chokladen ... och lät bli att köpa den! Det var nog meningen att jag skulle ha den ändå ;) och vem säger emot ödet?? Söta ljus och härliga doftpåsar *mmm vad det kommer lukta gott här hemma* Tack så mkt Veronica =)


I paket nr 2 hittade jag dessa underbara tyger som jag riktigt längtar efter att få sätta saxen i =)


Min nya favvotidning =) Love Love Love <3

Kommentera här: