Mission ne possible pas

Oh my vilket uppdrag vi har haft idag. Skulle ha en liten mackamojäng till min symaskin som viker kantbandet åt mej medan jag syr. Duktiga jag googlar innan vi åker hemifrån och hittar en webbutik som tillhandahåller sagda mojäng. Kanoners tänker jag, då åker jag in till affären och köper den över disk så spar jag både tid och pengar, smart som attan (tyckte jag själv). Tar med mig Amanda och Zandor för lite sällskap. Väl uppe på busshållsplatsen konstaterar Zazza att hans napp är trasig och han vill ha en ny. Jaja, vi köper en när vi kommer till stan tröstar jag honom med. På väg till symaskinsaffären passerar vi Lidl, napp !!! vrålas det från vagnen. Svänger in i affären och konstaterar att "nähä, här säljer man inga nappar" Naaaaaaapp vrålas det ännu högre från vagnen. Som den förstående moder jag är, lutar jag mig över vagnen och väser fram mellan tänderna "tyst nu unge" Man måste ju tänka på omgivningen som kanske störs av gapiga ungar .... haha. Traskar vidare ner mot första nämnda butik, korsar 3 våldsamt traffikerade gator där fordonen framförs av rabiessmittade neandertalare, det skulle man iaf kunna tro med tanke på allt tutande, hyttande med näver, salivbubblor i mungipan och den galna blicken som de alla har. Genomsvettiga av korsandet mellan bilar, busssar och cyklister (värst av dem alla) kommer vi fram till butiken bara för att mötas av "oj, näää den är slut, vi kan beställa hem men vi vet inte när den kommer" Tack och hej leverpastej ! Från vagnen hörs nu följande mantra "napp, napp, napp, napp, napp, naaaaaaaapp, napp, napp, naaaaaaaapp" Men en svag förhoppning om att han ska tröttna korsar vi återigen de tre gatorna och skuttar på en bacilltunna med löfte om att vi ska köpa en ny napp i en annan affär. Vi styr stegen mot Hemköp, för visst måste väl de om någon ha nappar. Sonen skuttar glatt i vagnen när han börjar känna igen sortimentet av barnartiklar, framme vid napparna byts dock glädjen ut mot sorg när han konstaterar att dom har fel sorts nappar .... Nu börjar även jag och Amanda tröttna. Vi köper en påse godisnappar åt napptrollet så får vi iaf tyst på honom en stund (vem sa att mutor inte fungerar?). Sen vandrar vi vidare mot nästa mackamojängaffär. Passerar Netto på vägen som inte de heller har några nappar i sitt sortiment, nu börjar jag på fullt allvar funderar på om innerstadsbarnen inte använder napp eller vad deras föräldrar gör när det uppstår akutsituationer. Napptrollet mumsar glatt vidare på sina godisnappar och vägrar dela med sig. Själv känner jag hur svetten börjar rinna längst ryggen (det är varmt och kvavt), på väg till mackamojängbutiken passerar vi ett coop nära, springer snabbt in och lycka! de hade hans favvisnappar hemma. Jublet visste inga gränser när sonen fick se paketet, snabbt som attan rev han upp förpackningen och stoppade favoritfärgen i munnen, 5 sek senare sov han *ASG* Varma och svettiga kom vi fram till butiken (som vi vandrat genom halva stan för att nå) bara för att få höra "ajdå, jag sålde den sista igår"
Nu hade vi fått nog och gick upp i stan istället för lite rolig shopping. Träningsbikini åt Amanda, ny bikini åt mamma (som ni aldrig kommer få se mej i) som hon ska ha när hon badar i poolen här hemma =) Hittade presang åt morsan som fyller år imorrn och sist men inte minst så fick jag tag i sängbrickan som jag letat efter

Nu kan jag sitta bekvämt i sängen/soffan och pyssla med allt som jag nu pysslar med alt ha laptopen på ett bra bord.
Dagens lärdom blir iaf följande: Åk aldrig hemifrån utan extra napp och om du hittar vad du söker på nätet, KÖP DET för när du kommer till affären så är det slut.

Kommentera här: