Ingen sol ?

Idag verkar solen gömma sig bakom några tjocka moln. Inte mej emot. Våra solbrända, på sina ställen, lätt vidbrända kroppar har inget emot lite solvila idag. Det blir mys inomhus istället. Själv tänkte jag sätta mig framför symaskinen en stund, har några nyfödingsmössor att avsluta. Är även sugen på att ta en tur upp i stan, kanske skulle väcka Amanda och kolla om hon har lust att föja med? lr så åker vi upp en annan dag :) Stan lär ju inte försvinna även om det skjuts till höger och vänster just nu.
Nu kom Zazza med sopkvasten, dock inte för att städa utan för att fiska fram ficklampan som ramlat långt in under soffan haha. Han är inte dum min lille prins.
Xena, min tjocke katt, blir bara tjockare och tjockare för varje dag som går. Nu är hon sprickfärdig ! Vi hoppas på att ungarna kommer snart för nu börjar det bli jobbigt för henne. Äter som en gris gör hon oxå, skvätter runt med torrfodret så jag har sånt skit i hela tvättstugan.
Brrr var just ute och hämtade in posten, ingen vidare värme idag. Tur man ska hålla sig inomhus då ;)

Kommentarer:

1 mammaveronica:

solpaus har vi här med :)

Kommentera här: