Hösten närmar sig

Igår hade vi riktigt höstväder med regn, rusk och grå himel. Ganska skönt faktiskt =) Tog en tur ut till Stoff och Stil för lite tyginköp samt kattmatsinköp. De små bebisarna är inte intresserade av att äta annat än det de får från mamma Xena. Mamma Xena däremot äter gärna bebisarnas mat och hon börjar nog bli lite trött på dem *S* Kan ju inte påstå annat än att jag förstår henne.

Mina egna änglar gör inte mkt annat än bråkar just nu. Isynnerhet den minsta ... en riktigt liten pest har han blivit. Visst var det väl 8 års öppet köp på ungar??? Just nu terrar han storebror så mkt det bara går och när Bazza sen reagerar hör man den lille terroristen "det var inte jag"

Tour De France tog slut och en riktigt liten urk vann *blä* inte mycket att säga om den saken. Cykel har nu ersatts av friidrotts EM och vi kunde återigen konstatera att Thörnblad misslyckas i ett mästerskap. Klüft däremot, borde hon inte lägg ner? Hon blir inget annat än en sjukampare och en medelmåttig längdhoppare. Mitt ögongodis i detta EM är annars Andreas Thorkildsen, Norges spjutkastare. Inte helt fel alls att vila ögonen på en stund ...

Annars händer det inte så mycket. Jobbar hela helgen, ledig på tisdag sen jobb igen resten av veckan och på fredag kl 15.30 är det: SCHMESTEEEEER !!!!!! Längtar ... Fast lite roligt hade vi på jobb idag. Satt och retades med jouren om hur duktig jag är på att ta blodgaser (artärgas)... och 20 min senare ringer han och ber mej gå ner på AVA och ta en då han inte lyckades ... oups ! Det var bara till att ladda fickan med blodgassprutor och bege sig ner och hoppas på lite tur (lr skicklighet - haha) och visst hade jag det =) Lyckades ta en alldeles ypperlig blodgas så gissa vem jag ska retas med imorrn ??? hahahaha. Jaja, man får vara glad för det lilla ...

Efter att ha läst dagens tidning kan jag konstatera att jag har valt fel yrke. Jag ska oxå bli politiker när jag blir stor eller hemvårdsinspektör? Hmmm tål att tänkas på.

Annars har jag planerat lite inför nästa semesterperiod. Några utflykter ska vi hinna med och sen startar ju skolan oxå. Måste handla hem det sista inför hösten och vintern, dvs nya varma ytterplagg och lite tjockare kläder. Lika bra att ha det gjort så kan vintern och snön komma när den vill (förhoppningsvis dock om 5 månader lr nått).

Kommentarer:

1 Titti:

3 oktober. Då kommer vintern. Kom ihåg vart du hörde det först! (Och glöm det om den inte kommer då!)

Kommentera här: