Lillejul - tjoho!

Idag börjar "laga-mat-fria-perioden". I hela två dagar slipper jag laga mat *weeeeeee* Åååå så skönt det ska bli ! Idag ska vi fira jul med svärmackan och svärpapsen. Alltid lika trevligt, undrar vad de bjuder på för gott? Vi får väl se vid 14-tiden när vi ska vara där.

Startade lillejul lite tidigt idag, vid halv 4 för att vara exakt och lyckades väl somna om vid halv 6 (skönt det, är trött på att stiga upp innan fan själv fått på sig skorna). Lite jultvätt fick vi också men vad gör väl det? Har ju tvättmaskin och torktumlaren värmer upp tvättstugan och köket åt mig.

Snöstormen då som det utlovat? Som vanligt lovar de bara. Visst snöar det lite, sånt där litet smått skit och blåser gör det ju förståss men snöstorm? njaä, det tycke jag inte. Men men, får ju skotta lite ändå eller rättare sagt, maken fick göra det idag eftersom han firade dagen med ett tandläkarbesök redan 7.45 (då sov jag gott).

Ingen jul utan tråkigheter. Denna julen är tråkigheterna saknaden av Xena (ibland gör det så ont att jag nästan tror att jag fått en hjärtinfarkt) och att Zebastians lärare har beslutat sig för att inte fortsätta i klassen. Ingen förvarning, ingenting. Bara ett brev igår där han meddelar att han inte kommer att fortsätta. Synd tycker jag för det var en bra lärare och barnen tycker om honom men jag hoppas att det blir bra för honom (blir det nog) och barnen har ju kvar sin fritidspedagog och stödläraren som varit i klassen 1 dag/v tar över nu under vårterminen så barnen känner ju redan henne.

Lite roligheter får vi väl också ha? Det måste väl vara att nu är hela familjen ledig till den 10 januari =) Alltså kan jag få lite egentid *hurra* och få pyssla lite med vad jag nu än känner för att pyssla med. Ser jag redan framemot =) Annars är det roligaste Amandas alldeles ypperliga betyg. 275 p fick hon ihop denna terminen och nu vore det väl själve fan om hon inte kommer in på sin drömskola. Vi håller tummarna och stoltheten min jobbar vidare =) fi fan vilken unge jag har!!! Nått har vi ju iaf lyckats med, jag och maken :)

Avslutar med en bild från gårdagen då vädret var betydligt trevligare att fotografer än idag.



Frostbitet syrenträd där en lite talgoxe sitter (strax ovanför bilden) och skaka ner frosten från grenarna

Kommentera här: