Dagen so far


Tvättar (som vanligt), plockat undan (Amandas städdag), frukost avklarad (ägg och knäckebröd) och film till Zazza (Ubos).

Månadens tråkigaste uppgift är även avklarad. Jag pratar naturligtvis om räkningarna. Ingen upplyftande läsning och lika bra att göra processen kort, snabbt in på banken, slå in siffrorna, godkänn och sedan en snabb koll på vad som är kvar ... inte mycket som vanligt *fniss* Tyvärr så har jag swedbank och vad som hänt med deras sida vet jag inte, för snabbt går det inte! Så denne gången blev pinan mer tortyr än vanligt. Oh well, nu är det gjort och jag hoppas att FK snabbar sig på med utbetalningen, det blev inte så mkt över när de dragit 1 v f-ledigt på lönen ... av FK får man ju ca 50 % men bättre än inget. Hurra solen tittar fram lite idag!

Pappa Ozzy får ofrivilligt banta, hans söta döttrar Titti och Cleo har fått smak på hans blötfoder ... så numera tittar han på medan de gluffsar i sig hans delikatesser *hahaha* Det kan han ha den lille tjockisen. Någon sa att norska skogskatter var mest "lufs lufs" men jag tror mest att de är "glufs glufs" ;)

Nu ska jag resa till Cuba och Havanna. Ska nämligen slänga mej i soffan och läsa Jan Mårtenssons senaste "Mord i Havanna"

Kommentera här: